Як вести себе з колекторами?

банковский коллектор
26-08-2020
банковский коллектор
26-08-2020

Вважається, що колектори - проблема недисциплінованих позичальників. Але для того, щоб зіткнутися з колекторами, навіть не обов'язково брати кредит: достатньо, щоб ваш номер вказав хтось із близьких чи знайомих. Якщо ви не знаєте, як вести себе з колекторами, вам допоможе це практичне керівництво.

Правове обґрунтування і завдання колекторської діяльності в Україні

Для початку розглянемо юридичну сутність колекторських агентств і їх повноваження. Це необхідно для розуміння того, як краще побудувати спілкування.

Колекторські агентства - це юридичні особи, які займаються збором прострочених кредитних зобов'язань. По суті, це факторингові компанії, які викуповують проблемну заборгованість у банків і мікрокредітних установ (точніше, викуповують права на збір прострочених позик).

Якщо позичальник уважно прочитає текст договору, він помітить, що там вказана можливість передачі прав на кредит, який він може прострочити або не загасити. Якщо виникає прострочення, позичальникові спершу дзвонить співробітник департаменту (відділу, служби) по роботі з проблемними кредитами. Співробітники МФО, в тому числі - компанії Алекс Кредит - поводяться при спілкуванні з колекторами виключно коректно, ввічливо нагадуючи про необхідність своєчасно відповідати за своїми фінансовими зобов'язаннями.

Якщо не погасити борг на даному етапі, право на стягнення передається сторонньої організації. Зазвичай позичальник зауважує це по різкій зміні стилю дзвінків. Проте, фахівець колекторської служби не має права грубіянити, хамити або загрожувати боржнику. Якщо така поведінка має місце, боржник може подати в суд на колектора.

Ще один важливий момент - вилучення майна за борги в Україні може здійснювати тільки Державна виконавча служба і тільки за рішенням суду. Загрози і моральний тиск, які нерідко мають місце при спілкуванні з співробітниками колекторських агентств, не тільки безпідставні, але і неправомірні.

Вам подзвонив колектор: яку лінію спілкування вибрати?

Спілкування з колекторами - не найприємніший досвід. Але якщо знати, як поводитися з колекторами, можна звести рівень психологічного стресу до мінімуму.

Правила, як вести себе з колекторами в Україні:

- зберігайте спокій; задача колекторів - вивести вас з рівноваги: ​​в стресі людина схильна до імпульсивних вчинків;

- попросіть співрозмовника представитися і назвати організацію, яку він представляє; якщо вам не дадуть відповідь - ви в праві повісити трубку;

- якщо вам дзвонить колектор, подбайте, щоб дзвінок був записаний: в разі виходу за допустимі рамки, у вас буде підстава для подання позовної заяви до суду;

- в будь-якому випадку, навіть якщо ви не можете записати дзвінок, повідомте колектору, що розмова записується - це утримає його від спроб психологічного тиску;

- уважно вислухайте співрозмовника; якщо співробітник колекторського агентства задає питання, коротко і спокійно відповідайте на них;

- ви не зобов'язані давати колектору ніякі персональні дані: якщо у вас запитують місце роботи, номер телефону або адресу боржника, просто відмовтеся відповідати;

- ви не зобов'язані звітувати колектора, з якої причини виникла заборгованість або коли плануєте погасити кредит;

- ви взагалі не зобов'язані відповідати на телефонні дзвінки і має право покласти трубку в будь-який момент.

І, найголовніше, під фразою «продаж боргів» мається на увазі передача прав на стягнення проблемної заборгованості. Позичальник все так же повинен банку або МФО, а не колекторському агентству. Кредитор просто передав цей комплекс завдань на аутсорс факторингової компанії. Вам буде простіше розуміти, як вести себе з колектором по телефону, якщо ви будете пам'ятати про це.

Як спілкуватися зі співробітником колекторського агентства при особистій зустрічі?

В основному, робота співробітників колекторських компаній зводиться до телефонних дзвінків боржникам і поручителям. Ситуація, коли приходять колектори, практично виключена: вони обмежені законом про недоторканність житла громадян.

Як потрібно поводитися з колекторами при особистому спілкуванні? Якщо співробітники колекторського агентства прийшли до вас додому, ви не повинні пускати їх у житло. Якщо вам пропонують підписати якісь документи, нехай навіть «формальні» або «ознайомчі», відмовтеся. Ваш підпис в цьому випадку може послужити вам погану службу.

Якщо ви домовилися про особисту зустріч на нейтральній території, попросіть нотаріальне підтвердження повноважень співробітників колекторського агентства. Пам'ятайте, що колектори не повинні чинити психологічний тиск: якщо розмова розжарюється, просто покиньте місце зустрічі.

Ще один момент - колектори не мають права зустрічатися з родичами та близькими людьми боржника. Якщо такі спроби мають місце, ви в праві подати в суд.

Таким чином, дзвінки колекторів - не привід для того, щоб нервувати або лякатися. Проте, відповідати за своїми фінансовими зобов'язаннями необхідно: в результаті борг може бути стягнений по суду.

{{ 'take it now' | translate }}

{{ 'how much money? new' | translate }}

{{maxAmount | currencyGel}}

{{ 'For how many days? ua new' | translate }}

{{maxDays}} {{ 'days' | translate }}

{{'the chosen repayment date is in non-working days' | translate}}

{{ 'culcu how long is the terms' | translate }} {{returnDatePlusOneeight | date : "dd/mm/YYYY"}}

{{'Your monthly payments are new' | translate}}

{{'Borrowing new' | translate}}

{{setAmount}}

{{'borrowed interest new' | translate }}

{{setTotalInterest}}

{{'Total sum ua' | translate }}

{{setTotalToPay}}

{{'Repayment date ua' | translate }}

{{returnDate | date : "dd/mm/YYYY"}}